Merc Team
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Li-po baterije v Airsoftu

Go down

Li-po baterije v Airsoftu Empty Li-po baterije v Airsoftu

Objavlja  Collat3ral Sre Feb 16, 2011 11:49 am

Uporaba Li-po baterij v airsoftu

Najbolj se v Airsoftu uveljavlja 2S ali 3S Li-Po baterija. Torej napetost 7,4V ali 11,1V.
Seveda kot pri vseh baterijah, velika napetost z malo izhodnega toka nam ne koristi.
Napetost daje motorču hitrost, tok mu da pa moč oz. navor.
Da STOCK airsoft puška cikla, potrebuje na začetku ~35A. To seveda pade bo par milisekundah na 15-20A. Nadgrajene dvignejo meje do 60A/30A. Za informacijo: systema magnum na stock zobnikih in 130 vzmeti potrebuje za optimalno delovanje konstantni tok minimalno 36A.

V nadgrajenih puškah se seveda poraba veča glede na vrsto nadgradenj oz. primarno je odvisno, kakšno silo more motorček premagovat.
Ta sila je odvisna od prenosa zobnikov, kako lahko se vrtijo zobniki, trdota in premik tappet plate-a in seveda moči vzmeti.

Torej pri uporabi li-po baterij je potrebno vedeti, koliko toka potrebuje naša replika. Če hočemo imeti podobni rate of fire (naprej ROF) kot na 9.6V bateriji, potrebujemo 7,4V li-po z minimalnim izhodnim tokom 40-50A (izhodni tok= kapaciteta v A * C).
Pri 7,4 li-po baterijim nam ni potrebni menjati ničesar.

11,1 V li-po:
Tukaj se pa stvari malo zakomplicirajo. Ko je li-po baterija polna, ima posamezna celica vrednost 4,2V, ki seveda pri obremenitvi pade na nominalnih 3,7V na celico. Seveda je lahko ta številka višja, glede na izhodni tok. Z uporabo 11,1V li-po baterije se nam ROF dvigne na ~20. TO NI VELIKO! Da ne bo kdo reku, da bo puška crknala, če strela hitrej.
Primer: https://www.youtube.com/watch?v=Wudn3yzJ6nY
Če je replika modificirana, da strela tako hitro, ni nobenih problemov. O modifikacijah bom napisal na koncu.

Nazaj na uporabo 11.1 Li-po. Če hočemo, da se nam malo poviša ROF, lahko omejimo motorček z nižjim maksimalnim izhodnim tokom. Dejansko motorček ne bo imel polnega navora in bo tako se zmanjšal ROF na vrednost med 15-20.
Problem nastane, ker zaradi velike napetosti se začnejo kontakti v Gearboxu (GB naprej) žgati. Pojavljajo se ožgani deli, kjer je večja upornost in se kontakti še bolj uničujejo. Zato je priporočljiva uporaba Mosfet-a. Ves tok gre čez mosfet namesto čez stikalo. In ker ima mosfet manjšo notranjo upornost, se tudi dvigne ROF.
11.1V li-po naj uporabljajo replike, katere strelajo 400 FPS in več ali replike, katere hočejo strelat nad 20 ROF. Prav tako naj ima baterija za optimalno delovanje minimalno 40A izhodnega toka.
Priporočeno je tudi menjati konektorje z denas, 3,5mm činče, Traxx konektorji etc. Uglavnem konektorji, ki imajo malo notranjo upornost in so narejeni za tokove nad 50 A. Mali Tamiya imajo prevlko notranjo upornost in se zaradi tega pregrevajo. To pregrevanje lahko povzroči taljenje plastike in kratek stik na baterijo.

Test uporabe li-po baterij in primerjava z stock baterijo. Na koncu posnetka so dejanske številke (ROF)
https://www.youtube.com/watch?v=1E_0LNHCB4Q

Vse kar je več ne priporočam osebam, katere ne poznajo notranjosti svojega GB do zadnjega vijaka!!
Primer uporaebe 14,8 lipo (posledično z uničenim batom): https://www.youtube.com/watch?v=tSnuJaxba9E

Modifikacije za uporabo 11.1V Li-po in več: (napisano po pomembnosti (največ proti najmanj))

Železni bushingi ali 7mm+ ležaji (v primeru uporabe bushingov priporočam bushinge brez oljnih utorov)
Popravljen Area Of Engagment (AOE)
Mosfet
Višina motorja
Višina zobnikov


Malo nasvetov pri uporabi li-po baterije

Negovanje Li-Po baterij (sposojeno iz Modelarji.com foruma)

1. Pred prvim polnjenjem je akumulatorje zaželjeno priklopiti na balancer. Nadaljna polnjenja naj venomer potekajo le preko balancerja, še posebno akumulatorski paketi 3S, 4S, 5S, itd...


2. prvo polnjenje naj se izvede pri C/2. To pomeni na primeru 2000 mAh akumulatorjev tok 1 A.
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Nadaljna polnjenja naj bodo prav tako na 1/2 C.
Praznjenja pa vedno do 3.3 oz 3.2 V/akumulator in sicer takole:
Drugo in tretje pri ~5-6 C (za 10 C akuje), četrto in peto pri ~7-8 C (za 20C akuje).

Po teh začetnih ciklih je akumulator pripravljen za uporabo v modelu (seveda s primernim pogonom...)!

Ne pozabite na zaželjenost, pri večjih paketih pa nujnost balancerja!

Kratek in jedrnat odgovor na zelo pogosto vprašanje:

Kako dobiti kar se da dolgo življenjsko dobo iz mojih LiPo akumulatorjev oz paketa?


Preden se začnemo pogovarjati o tem, se moramo, da LiPo tehnika napreduje z izrednimi koraki. Začelo se je že kar nekaj let nazaj, ampak predlansko, posebej pa lansko leto je bil narejen občuten porast:

- boljše zmogljivosti (energijska gostota, tokovne zmožnosti)
- povečana varnost (polnilniki, priključki za posamezno polnjenje, balanserji)
- boljša vzdržljivost (pričakujemo lahko večje število ciklov pri enakih obremenitvah)

- vedno večje število proizvajalcev pomeni večjo konkurenco in posledično padanje cen (čeprav bodo letos nekatere izjeme - preveliko povpraševanje, premajhna kapaciteta proizvodnje -> višanje cen!!!)

Predvsem je še nekaj: Lansko in deloma tudi predlansko leto, še bolj pa bo to očitno letos in vnaprej - modelarji smo in bomo žrtve agresivnega t.i. "C" in "mAh" marketinga.

Če dandanes gledamo na 20 C akumulatorje, kot nekaj povsem "običajnega" (čeprav to zmore dejansko le nekaj tipov akumulatorjev - manj kot je prstov na roki), že zasledimo 30, celo 40 C.

Več o tem kasneje.


Po domače povedano, strjena"zlata" pravila dolge življenske dobe* (600 - 700 ciklov, lahko tudi več, tja do 1000!):

- preberi si prvi post
- polnjenje 0.5 C, polnimo na LiIon program - 4.1 V/celico. Dokazano je, da tudi polnjenje čisto do "konca", t.j. 4,25 V/celico "škoduje". Pri vsakem polnjenju se "izgubi" nekaj kapacitete v ireverzibilnem procesu.
- Pod obremenitvijo čim manjkrat iti pod 3.3 V oz 3.2 V/aku. 3 V oz res minimalna meja je 2.75 V/aku velja za absolutni minimum! Pod to mejo trajno poškodujemo akumulator!

- Čim manjše tokovne obremenitve (za svojo uporabo si izberemo tokovno dovolj zmogljiv akumulator - če je npr 10 C 1000 mAh, ga obremenjujemo trajno s 5 C oz podobno)
- Med praznjenjem ga ne pustimo, da se akumulator segreje ga nad 45 st. C (kritična meja 60 st. C)


* Življenska doba - padec kapacitete na 80 % nazivne kapacitete.

Pri tovrstnem ravnanju moramo vedeti, da ne smemo gledati toliko na performanse in kapaciteto.

Hint: Če nam masa in mere akumulatorja ne izgrajo večje vloge si na začetku kupimo nekoliko bolj kapacitiven in uveljavljen akumulator višje C zmogljivosti (in seveda dražji) in ga praznimo z enakim tokom, kot bi manjšega.

Primer:

Potreba: 900-1000 mAh, 20 C
Kupimo: 1800 maH, 15-20 c

Collat3ral
Admin

Število prispevkov : 31
Join date : 13/02/2011
Age : 35
Kraj : Velenje

https://merc.slovenianforum.com

Nazaj na vrh Go down

Nazaj na vrh

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu